Blog Image

Campervakantie 2013

Fotogalerij bijgevuld

Reisverslagen Posted on 27 Apr, 2013 17:20

Hallo allemaal. Bij deze de laatste foto’s van onze vakantie. Thuis gaat het uploaden toch veel sneller dan met de wifi van de campings. Wij vonden het erg gezellig met Koos en Silvia. Vier weken is best wel lang maar samen hebben we ons nooit verveeld. Bedankt voor de gezelligheid Silvia en Koos. https://picasaweb.google.com/106413361919780718516/Amerika2013Deel2?authkey=Gv1sRgCJWe9tzmjNKmoAE

Vrijdag 26 April

Reisverslagen Posted on 27 Apr, 2013 02:52

Hallo allemaal,
Op dit ogenblik zitten we op het vliegveld in Detroit. We wachten op onze vlucht naar Amsterdam.
De afgelopen dagen hebben we Las Vegas onveilig gemaakt.
Na 1 dag op de camping gestaan te hebben zijn we 2 nachten in het hotel Circus Circus geweest.
Donderdag hebben we afscheid genomen van de camper.
Las Vegas is een te gekke stad. “Kleine hotels”, gekke mensen in allerlei vreemde pakken, zwervers, souvenirwinkeltjes. Omdat de strip zo lang is hebben we zelfs een paar keer de bus genomen.
Jullie horen het de afgelopen dagen hebben we het heel druk gehad, dus hebben we weinig geschreven.
Dus bij deze ons laatste bericht en tot ziens in het koude holland.
(In Las Vegas was het 30 graden!)

Dinsdag 23 April

Reisverslagen Posted on 24 Apr, 2013 05:03

Koos en Silia gaan opzoek naar de douche. Dat nam nogal wat tijd in beslag want ze namen het verkeerde paadje. Ze zagen wel hele luxe huizen. Afijn even ontbeten en hup de camper weer in voor het laatste stuk. Las Vegas is ons eind station, Jan heeft de tom tom aangezet dus we zijn zo bij de r.v.camping bij Circus circus. De camper daar neergezet en we zijn naar het hotel gelopen om nog een nacht bij te boeken. Nu slapen we dus woensdag en donderdag avond in een hotelkamer. Door het hotel gelopen komen we uit op de strip. We willen graag naar het Venetian daar hebben we veel over gehoord.Het Palazzo staat er ook vlakbij. Het is nogal warm dus Jan stelt voor om binnendoor naar het Venetian te lopen. Na 3 kwartier komen we viahet Wynn er weer uit. Hè? We zijn eruit gekomen 10 minuten lopen vóór de intree van het Palazzo. O.K. dan is het nu tijd voor koffie bij Starbuks want we weten nu wel waar die zit. Onderweg nog een ticketbox tegen gekomen maar er zitten niet echt spannende dingen tussen. zien we morgen wel weer. De koffie hebben we laten zitten en gaan aan de drank bij Signor Frogg. Dorst is gelest en toch willen we het Venetian bekijken.

Maandag 22 April

Reisverslagen Posted on 24 Apr, 2013 04:45

We gaan vandaag richting Cottonwood Cove. Aan het lake mojave. Het is een saaie lang weg door de woestijn. De camping ligt inderdaad aan het meer. Alleen alle mensen hebben nog geen vakantie. We zijn de enigen die er staan op een paar vaste gasten na. Ongetwijfeld is het hier in de zomer “The place to be” want hier staan flinke chateaus met we een of twee jetski’s onder de veranda. Bij gebrek aan cash gaan we maar zwemmen althans Jan en Jackie. Met 15 graden heeft Koos er al geen zin in. Silvia en Koos zijn samen onder een boom gaan zitten en keken al die bravoure eens aan. Later hebben Jan en Koos de camper gewassen al gouw kwam daar de opzichter achter. No! washing with the hose, Water shortage, messy mud en ga zo nog maar even door. Het emmertje met water was nu toch vol dus maakten ze het nog even af met wat er in de emmer zat.`s Avonds hebben de mannen de b.b.q. nog een keer aangezet en hebben we lekker vlees gegeten. Tegen de avond ging het ook nogal waaien. Zo erg dat toen we in bed lagen Koos dacht dat we om zouden vallen en Silvia er niet van kon slapen.

Zondag 21 April

Reisverslagen Posted on 24 Apr, 2013 04:02

Gisteren hebben we besloten om nog een dagje op Barstow/Calico te blijven. Het was wel relaxt om aan het zwembadje te zitten. Dus na het uitslapen en ontbijt lopen we naar de campingbaas want die wil ons wel naar Calico brengen. Het is een oud mijner stadje dat na dat de mijnen leeg geschept waren is verlaten. In 1980 zijn er gebouwtjes gerestaureerd en nu is het een toeristische attractie. Wel leuk zo’n saloon en gevangenis en snoepwinkeltje. Alleen jammer dat je er voor alles moet betalen. We hebben er 2 uur rondgewandeld en toen hadden we het wel zo’n beetje gezien. Het was trouwens ook extreem heet. Dus bij de ingang gevraagd of ze de camping wilden bellen voor onze taxi. Na thuiskomst lekker gegeten en daarna aan het zwembad hangen. Dat was best wel uit te houden want we lagen onder een zonnedoek.

Zaterdag 20 April

Reisverslagen Posted on 21 Apr, 2013 03:23

Vanmorgen aan we weer verder we hadden de intentie om door Death valley te gaan maar het was bij lake Isabella zo droog en dor dat we hebben besloten om een andere route te pakken. We gaan vandaag naar Barstow. Dan kunnen we van daaruit langs de Mojave door naar Cottonwood cove. We willen nog wat meer natuur zien i.p.v. kale woestijn. Dus na het onbijt pakken we ons boeltje weer bij elkaar en gaan eens kilometers maken. In Barstow aangekomen gaan we nog voor een paar dagen eten inslaan. Alhoewel… Jan ziet nog wat leuke flanneer broekjes en Koos ziet een leuk shirt. Daar kopen de dames nog iets passends bij dus katsjing! Wij kunnen flaneren met one kerels in Las Vegas. Door naar de camping. Een KOA deze keer (die staan hier zeer goed aangeschreven) Jan zou wel naar ghost town willen dus die kijkt bij de receptie of ze wat weten. Hij is vandaag nog 3 kwartier open. Maar morgen gaat de gratis shuttle en om 9 uur is de stad weer open dus nu gaan we eerst eens zwemmen. Zelfs Koos gaat kopje onder. Volgens Silvia een hele aparte situatie dat doet ie anders nooit.Nu zitten we samen uit de zon want die schroeit erover. Vanmiddagis het volgens mij wel 30 graden geweest. We hebben de koude rose en biertjes alweer voor ons staan, leve de vakantie, dit is relaxen. Geschreven door Jacqueline.

Vrijdag 19 April

Reisverslagen Posted on 20 Apr, 2013 01:05

Vandaag hebben we als doel Isabella Lake. Weer een prachtige mooie bergweg met hellingen van wel 13%! En dat ook nog naar beneden. Ja zegt Jan tegen Koos jij heb ook recht op kronkelwegen anders word je arm lui. Paar keer een stop gemaakt voor lunch en foto’s. Zo rijden we in Sequoia Forest en zo rijden we er weer uit. De natuur ziet hier weer vrij dor maar ook weer niet. Prachtige bergtoppen die kaal zijn maar ook die prachtig groen zijn.
Campingbaas is er nog niet dus neerzetten de camper en wachten tot de baas terug is. Ondertussen lekker thee en koffie in de zon/schaduw.
Foto’s volgen nog.

In plaats van een kaartje.

Reisverslagen Posted on 19 Apr, 2013 19:55

De groetjes van Jan Koos Silvia en Jacqueline.